W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klasy drugiej realizowali program
pt. „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej”. Jest to program promocji zdrowia psychicznego i profilaktyki uniwersalnej. Głównym celem programu było rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie
w sytuacjach trudnych, wzmocnienie odporności na stres, kształtowanie optymistycznego, pozytywnego nastawiania do życia. Podczas zajęć realizowanych w ramach programu dzieci uczyły się także: budować poczucie własnej wartości i prawidłowej oceny na podstawie swoich potrzeb i uczuć, rozwijać kreatywność i kompetencje poznawcze, nawiązywać
i utrzymywać bliskie relacje z innymi osobami.
Program składał się z dziesięciu zagadnień:
- Apteczka skarbów – jak leczyć rany duszy?
- Optymizm – myśl pozytywnie, wtedy jest łatwiej!
- Przyjaźń – okazuj miłość i przyjaźń!
- Kreatywność – ucz się całe życie, odkrywaj i wzmacniaj swoje talenty!
- Wytrwałość – nie poddawaj się, sukces w życiu to bieg na długi dystans!
- Zdrowie fizyczne – dbaj o zdrowie i ćwicz codziennie – to poprawia samopoczucie!
- Szczerość – nie komplikuj niepotrzebnie swojego życia!
- Życzliwość – próbuj zrozumieć i wspierać innych!
- Wdzięczność – okazuj wdzięczność za wszystko, co cię spotyka!
- Marzenia – wyznaczaj sobie cele i podążaj za marzeniami!
Atrakcją i pomocą w realizacji programu były „apteczki pierwszej pomocy emocjonalnej”, które dzieci wykonały same i w których gromadziły różne „skarby” związane z tematyką zajęć. Zajęcia prowadziła wychowawczyni klasy drugiej, Beata Żelechowska.
Program Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej był potrzebny,
by pomóc nie tylko leczyć rany duszy, ale również by odzyskiwać dobry humor, nadzieję i nabywać odporność psychiczną. Optymizmu można się nauczyć, a postawa optymizmu prowadzi do szczęśliwego
i satysfakcjonującego życia. Należy więc uczyć dzieci optymizmu,
wiary we własne siły i umiejętności radzenia sobie z trudnościami.