MISJA POZNAŃ

6 listopada 2024 r. uczniowie klas: czwartej, piątej, szóstej
oraz ósmej wybrali się na poszukiwanie poznańskich koziołków.
Dokąd? Wiadomo! Do Poznania.

W Teatrze Animacji tuż po trzecim gongu okazało się, że… koziołki zostały porwane! Czas płynął nieubłaganie, a wszyscy coraz bardziej uświadamiali sobie, że jeśli koziołków nie będzie na wieży w samo południe, wydarzy się katastrofa! Tajemniczy porywacz przemieszczał się po mieście, skutecznie zwodząc depczących mu po piętach detektywów Dorę Dynks i Waldemara Wihajstra
oraz widzów, którzy od początku zostali włączeni w tajne śledztwo! W szalonym tempie kluczyliśmy po Poznaniu, odkrywając wyjątkowe miejsca i spotykając nader ciekawe osobistości, takie jak Duch Lech, Bamberka Superbohaterka,
Stary Marych, Gołąb Ignacy, czy gorące w uczuciach Kłódki z mostu Jordana, żeby w końcu… Tak! Odnaleźć koziołki. Misja zakończyła się sukcesem. Zachęcamy, by każdy wskoczył na zaczarowany pokład Imaginarium i przekonał się sam, jak to jest być uczestnikiem śledztwa!

Do domów wróciliśmy pełni wrażeń, z przekonaniem, że jeszcze kiedyś wrócimy do Poznania i do Teatru Animacji.

Lekcja plastyki w klasie 7

W tym roku, w ramach lekcji plastyki w klasie 7, postanowiliśmy dołączyć do akcji #kamyczki. Pierwszą, jesienną porcję zostawimy w obrębie naszej Małej Ojczyzny, aby zachęcić mieszkańców naszej gminy i najbliższych okolic do udziału w tej pięknej inicjatywy.
Prosimy dokładnie się rozglądać 🙂
Znaleziony kamyczek wraz ze zdjęciem i kodem należy umieścić na stronie facebook akcji kamyczki- #KAMYCZKI grupa oryginalna.

Wspaniałej zabawy życzą uczniowie klasy 7

 

Szczaniecka młodzież w gorzowskim teatrze

29 października 2024 roku uczniowie z klas: szóstej, siódmej oraz ósmej udali się
do Teatru im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim. Obejrzeli tam sztukę „Balladyna” Juliusza Słowackiego w reżyserii Pawła Paszty. Wszyscy zostali zaskoczeni.
Było świeżo, nowocześnie, kreatywnie, z wykorzystaniem światła
i cienia, ze skromną, ale jakże wymowną scenografią.

Reżyser ulokował bohaterów Słowackiego w otwartej, nieograniczonej scenograficznie przestrzeni, w której istotną rolę zagrał tłum – szczególnie
w pierwszym akcie, kiedy tłem/scenografią głównych wydarzeń są liczne postaci przyglądające się akcji sprzed horyzontu. W realizacji Pawła Paszty świetnie grają przede wszystkim kostiumy Aleksandry Szempruch oraz choreografie Natalii Iwaniec, dopełniające historię osadzoną w surowej przestrzeni.

W gorzowskiej „Balladynie” duży nacisk został położony na kwestie społeczno-narodowe. Najważniejsza w tym kontekście wydaje się przemiana dwójki postaci: Balladyny oraz Grabca, którzy pod wpływem realnego lub pozornego awansu społecznego zmieniają swoje podejście do rzeczywistości. Balladyna staje się symbolem narodu, który zapomniał o swoich chłopskich korzeniach i trwa
w kompleksach z powodu niedostosowania do sfer, z których się nie wywodzi. Grabiec z kolei staje się symbolem współczesnych (a może nie tylko?) władz, stawiających swoje dobro nad interes „poddanych”.

Ten blisko trzygodzinny spektakl realizuje w pełni założenie wyrażone przez Pawła Pasztę w programie przedstawienia. „W swej surowości ten świat sceniczny woła o skojarzenia, refleksje i emocje. Woła do świata po drugiej stronie,
do widowni”. Czy i jak widownia odpowie? O tym przekonamy się na lekcjach języka polskiego, gdy będziemy dyskutować o sztuce obejrzanej we wtorkowe przedpołudnie.

Tydzień Języków Obcych 2024

18. października obchodziliśmy Tydzień Języków Obcych w naszej szkole.
Celem naszego projektu było ukazanie różnorodności językowo – kulturowej naszego kontynentu oraz przekonanie uczniów,
że warto przykładać się do nauki języków obcych
i poznawać kulturę innych krajów.
Klasy wylosowały Danię (kl 6), Chorwację (kl 7), Łotwę (kl 8).
Uczniowie wraz z rodzicami  i  nauczycielami przygotowali gazetki
oraz potrawy wywodzące się z wylosowanych krajów.
Cała społeczność naszej szkoły podziwiała starania
swoich kolegów i koleżanek.
Nagrodę – bon na nieprzygotowanie do lekcji języka obcego otrzymują wszyscy uczniowie z klas 6,7 i 8.
Dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom
za zaangażowanie w nasz projekt.
Sylwia de Roover i Natalia Tobys