WYCIECZKA DLA NAJLEPSZYCH UCZNIÓW

Grupa 30 najlepszych uczniów oraz 3 opiekunów Zespołu Szkół w Szczańcu oraz Szkoły Podstawowej w Smardzewie wyjechała 24.06.2015 roku na wycieczkę do Drezna. Drezno – miasto liczące około 500 tys. mieszkańców położone nad Łabą jest stolicą Saksonii. Drezno to ogromny ośrodek turystyczny zwany również „miastem baroku” ze względu na dużą ilość zabytków. Podczas wycieczki z udziałem przewodnika mieliśmy okazję podziwiać 800- letni zamek rezydencyjny, obok zamku dziedziniec stajenny wraz z długim korytarzem wykończonym 22 arkadami, Pałac Pillnitz- dawną rezydencję dynastii Wettinów, a dzisiaj galerię sztuki. Podziwialiśmy piękny park z oranżerią, ogrodami i pawilonami znajdujący się obok pałacu. Mieliśmy okazję zobaczyć Pomnik Augusta II Mocnego, Zespół Pałacowy Zwinger, a w nim bogaty zbiór porcelany z całego świata, zbiór pancerzy, broni palnej i białej oraz Galerię Malarzy Dawnych Mistrzów, w której można podziwiać dzieła takie jak „Madonna Sykstyńska” Rafaela, „Śpiącą Wenus” Giorgione, „Adorację Dzieciątka przez Pasterzy” Corregia. Ponadto podziwialiśmy dzieła Rubensa, Tycjana czy Canaletto. Dowiedzieliśmy się, że na podstawie obrazów namalowanych przez mistrza Canaletto odbudowano po II Wojnie Światowej wiele miast min. Drezno i Warszawę. Zwiedziliśmy muzeum Matematyki i Fizyki. Zwiedziliśmy też Katedrę, największy katolicki Kościół Saksonii. Spacerowaliśmy wzdłuż Łaby tarasami Bruhla. W środku miasta spotkaliśmy motocyklistów przebranych za Świętego Mikołaja. Częstowali nas bożonarodzeniowymi ciastami. Zastanawialiśmy się dlaczego w czerwcu, otóż w Dreźnie panuje taka tradycja, że dokładnie 24 czerwca mija pół roku od Bożego Narodzenia i dlatego jest to okazja do świętowania tego wydarzenia po raz drugi.