Przekroczenie progu dużej szkoły dla małego dziecka wcale nie jest łatwe. Wiele korytarzy , pomieszczeń lekcyjnych, mnóstwo mało znanych lub w ogóle nie znanych twarzy. Jak odnaleźć się gąszczu tylu informacji ? Jak nabrać zaufania do nowego miejsca i poczuć się w nim dobrze? Dla pierwszoklasisty to dość duże wyzwanie. Dlatego pedagog szkolny Krystyna Piątek zaprosiła dzieci z klasy I na zajęcia integracyjne. Celem ich było przede wszystkim nabycie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w nowym otoczeniu Podczas zajęcia wykorzystana była metoda ruchu rozwijającego Weroniki Scherborne, która ma na celu uświadomienie dzieciom przestrzeni i działania w niej a także dzielenie tej przestrzeni z innymi ludźmi
i nawiązania z nimi bliższego kontaktu.
Zabawa była przednia. Pierwszoklasisci chętnie podejmowały zadania i świetnie się przy nich bawiły. Zajecie zakończyło się podsumowaniem, w którym dzieci wypowiadały się na temat odczuć jakie im towarzyszyły podczas tego spotkania.
Krystyna Piątek – pedagog szkolny