Wycieczka klas II- III

Wtorek 30 maja 2023 roku rozpoczął się dla uczniów klasy II i III oraz ich opiekunów bardzo wcześnie. Tego dnia zebraliśmy się na placu szkolnym już po godzinie szóstej, by o 6. 30 wyruszyć w kierunku Wrocławia. Wraz z nami w podróż udały się nasze wychowawczynie:
p. Beata Żelechowska oraz p. Jolanta Karcz oraz p.Sylwia de Roover, p. Anna Jędrasiak i p. Bogumiła Szeremeta. Do Wrocławia przybyliśmy o godzinie 10 – tej. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Kolejkowa, czyli największej wystawy makiet kolejowych w Polsce. Ten miniaturowy  świat przedstawia charakterystyczne miejsca na terenie całego Dolnego Śląska. Wśród nich podziwialiśmy Dworzec Świebodzki, kamienice wrocławskiego rynku, obserwatorium meteorologiczne na Śnieżce, Karkonoskie Tajemnice w Karpaczu oraz ponad 3500 figurek, mosty, tunele, pociągi, akweny, które tworzą setki inscenizacji nawiązujących do wydarzeń i tradycji związanych z całym Dolnym Śląskiem. Dodatkową atrakcją było przeżycie efektu dnia i nocy, a nawet burzy.
Z całą pewnością można stwierdzić, że wystawa Kolejkowo to prawdziwe dzieło sztuki.
Z Kolejkowa udaliśmy się do  wrocławskiego Zoo. Ogromne wrażenie zrobiło na nas Afrykarium, w którym zachwycaliśmy się różnymi gatunkami ryb zamieszkujących morza  i oceany. Wśród nich był mały rekin, mnóstwo płaszczek, a nawet żółw morski. Widzieliśmy również stado pingwinów, czającego się w wodzie krokodyla i rodzinę hipopotamów.
W całym obiekcie panował afrykański klimat. Odwiedziliśmy również Motylarnię i wiele innych zwierząt, żyjących w zoo na wybiegu. Pełni niesamowitych wrażeń, troszkę już głodni  i zmęczeni, udaliśmy się na posiłek do jednej z ulubionych restauracji. Posileni i zregenerowani udaliśmy się w drogę powrotną do Szczańca. Podróż upłynęła w miłej
i przyjaznej atmosferze. Około godziny 20.00 nasza podróż dobiegła końca.
Wycieczka była bardzo udana, wzbogaciła nas o wiele nowych wiadomości, dostarczyła niezapomnianych wrażeń i wspaniałych przeżyć.

IX Lubuski Sejmik Dziecięcy

31 maja 2023 r. o godz. 12.00 w Sali Kolumnowej Urzędu Marszałkowskiego odbył się IX Lubuski Sejmik Dziecięcy. Tegoroczne posiedzenie przebiegało pod hasłem „25-lecie Województwa Lubuskiego”. Naszą szkołę reprezentowały Julia Zdanowicz i Małgorzata Wróblewicz , które mogły  przekonać się, jak wyglądają prace Sejmiku Województwa Lubuskiego.
Tego dnia Julia wcieliła się w radną, a Małgosia w dziennikarkę relacjonującą obrady. Podczas posiedzenia dziecięcy radni dowiedzieli się, jak funkcjonuje Zarząd i Sejmik Województwa Lubuskiego.
Następnie  podzieleni na kluby, przedstawili  wypracowane wcześniej argumenty potwierdzające tezę „Lubuskie jest znane i lubiane”.
Mogli skupić się na atrakcjach turystycznych i zabytkach albo na tym,
dzięki komu lub czemu rozpoznawalne jest nasze województwo.
Następnie podjęli stosowną uchwałę. Dla uczniów, którzy wcielili się
w role dziennikarzy, zostały zorganizowane warsztaty dziennikarskie
z udziałem służb prasowych Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Lubuskiego.
Dla naszych uczennic to było bardzo ciekawe doświadczenie.