Wycieczka do Wrocławia

„Podróżnik, który nie potrafi obserwować, jest jak ptak pozbawiony skrzydeł”
Moslih Eddin Saadi

Nam się skrzydła rozwinęły!

Każdy z niecierpliwością wyczekiwał ciepłych promyków słońca, a to wszystko po to, by wybrać się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Wrocławia. Wraz z koleżankami i kolegami z równoległej klasy II, wczesnym rankiem 8 maja 2017 r., wyruszyliśmy w podróż, by zderzyć się ze wspaniałymi przeżyciami.
Wrocław przywitał nas dobrą na zwiedzanie pogodą. Pierwsze kroki skierowaliśmy do najwyższego budynku mieszkalno-biurowego w Polsce Sky Tower, mającego 212 m wysokości oraz 50 pięter. My zatrzymaliśmy się na 49, skąd rozpościera się wspaniały widok na przepiękną i tętniącą życiem aglomeracją. Zachwyt urokliwą panoramą, jaki towarzyszył nam w podniebnych chmurkach, aż trudno opisać.
Kolejnym etapem wycieczki było ZOO, a w nim Afrykarium i ,,bliskie spotkania” z innymi zwierzętami. W Afrykarium widzieliśmy różne gatunki ryb zamieszkujących morza i oceany, żółwie morskie, węże i inne gady. Zobaczyliśmy stado pingwinów i bawiące się kotiki. Przysłowie mówi, że „strach ma wielkie oczy”, ale my je dostaliśmy, kiedy ujrzeliśmy w wodzie skradającego się ukradkiem krokodyla. Czuliśmy się, jak w Afryce, bo taki tam panował afrykański klimat.
Po wyjściu z Afrykarium udaliśmy się w odwiedziny do innych zwierząt zamieszkujących ZOO, a następnie do pięknego Ogrodu Japońskiego. Nie sposób wyliczyć wszystkich zwierząt i roślin, jakie zobaczyliśmy, bo ich bez wątpienia było bardzo dużo. Dla niektórych z nas ta przepiękna sceneria świata roślinnego i zwierzęcego była prawdziwym „rajem”.
Po obcowaniu z naturą przyszedł czas powrotu. Jeszcze wspomnienia, dzielenie się przeżyciami i możemy powiedzieć, że wycieczka była bardzo ciekawa i pasjonująca, dzięki paniom i przewodnikowi, który w ciekawy sposób pogłębiał naszą wiedzę.
To był dzień niezapomnianych wrażeń i dlatego już teraz myślimy o następnej wyprawie.

I jeszcze zagadka:

Czy wiecie czym się różni podróżnik od turysty?

Turyści nie wiedzą gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą gdzie będą!